Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enO'Neil, Sharon Lund; Everett, Donna R.
InstitutionHouston Univ., TX. Coll. of Technology.; Association of Information Systems Professionals, Deerfield, IL.
TitelApplied Information Systems. Course Five. Information Systems Curriculum.
Quelle(1988), (124 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Automation; Behavioral Objectives; Business Education; Computer Oriented Programs; Computer Science Education; Curriculum Guides; Higher Education; Information Processing; Information Science; Information Systems; Learning Activities; Problem Solving; Word Processing
AbstractThis course is the fifth of seven in the Information Systems curriculum. The purpose of the course is to build on skills acquired in the earlier courses. It reviews the importance of information to management and the organization and information systems concepts within an office. These components are provided for each task area: behavioral objective, suggested teaching strategies, content, and summary. Topics covered include principles related to the importance of information, information resources management, and change; recognition, discussion, and research of proposed solutions and/or compromises for given problems in office automation; development and application of problem-solving techniques; information gathering to write and present oral and written reports for a variety of information systems problems and recognition of the value of teamwork; and application of problem-solving and project planning techniques. Appendixes include visuals (transparencies and other teacher materials), student materials (student handouts, work sheets, and exercise materials), evaluation (end-of-task and end-of-unit questions, test items, etc.), and references (including articles and an eight-page bibliography). (YLB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: