Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHeller, Daniel A.
TitelSome Personal Thoughts and Observations on the Development of a Peer Supervision Program within the English Department of the Brattleboro Union High School, Brattleboro, VT.
Quelle(1988), (23 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; English Curriculum; English Departments; Faculty Development; High Schools; Inservice Teacher Education; Peer Evaluation
AbstractThis paper deals with a peer supervision program developed by the members of the English department of Brattleboro Union High School (Vermont) which has resulted in a sense of collegiality, shared purpose, and a renewed feeling of professionalism among the teachers. The paper describes the ways in which these teachers developed a program to observe each other's teaching, offer advice on curriculum development, and present their own ideas during in-service training, and how they tried to maintain the program in the face of shortages of time and money. The paper states that the program now faces the challenge of the slow withdrawal from active participation of one of its key members. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: