Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBhola, H. S.
TitelLiteracy for Revitalization in the SADCC Countries of Southern Africa.
Quelle(1988), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCultural Influences; Cultural Interrelationships; Developing Nations; Foreign Countries; Intercultural Communication; Literacy Education; Mass Media Role; Modernization; Political Influences; Socioeconomic Influences; Africa
AbstractThe role of literacy in the revitalization of societies is particularly meaningful in the context of the Southern African Development Coordination Conference (SADCC), a group of nine countries (Angola, Botswana, Lesotho, Malawi, Mozambique, Swaziland, Tanzania, Zambia, and Zimbabwe) surrounding or surrounded by the Republic of South Africa (RSA). This region is approaching a "moment of disjunction"--a historical moment when an existing mythologic and the accompanying social order die and a new mythologic and social order emerge. The existing social order of apartheid in the RSA must be reconstituted. Several strategies are required to implement that change--diplomatic, economic, military, and cultural. The objectives of the cultural strategy should be to create both nationalism and Pan-Africanism, objectives which can only be met with universal literacy. At the societal level, universal literacy will increase the possibility of modernization and democratization. Furthermore, once individual societies are revitalized through universal literacy, a genuine Pan-Africanism could emerge--not merely of the bureaucratic elite but of all the people. Multiple literacies should be taught to African adults: literacy in the mother tongue; literacy in the regional lingua franca; and literacy in a metropolitan language. The universalization of literacy will hasten the destruction of apartheid and help to create a society which can live together in harmony. (MM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: