Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLong, Huey B.
TitelHistory: Its Place in the Study of Adult Education.
Quelle(1986), (19 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Adult Education; Adult Educators; Educational Benefits; Educational History; Educational Trends
AbstractHistorical knowledge is valuable to the adult educator, student, practitioner, or researcher in three different ways. There is philosophical justification for knowing history. There is a cognitive dimension to its value. There is a pragmatic reason for knowing history. A philosophical justification is that knowledge of history contributes to one's liberal education, that is, the education of a free citizen. Cognitive dimensions of history include understanding contemporary adult education concerns and learning about the way understanding is developed. History has pragmatic value in helping the historically informed benefit from the broader human experience and understand trends. (YLB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: