Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLutz, Frank W.
TitelThe Courage To Be Creative.
Quelle(1988), (19 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Administrative Principles; Educational Innovation; Educational Philosophy; Educational Theories; Elementary Secondary Education; Literature Reviews; Public Education
AbstractThe influence of positivism and post-positivism in public education is critiqued. Post-positivism is identified with the movement extending from T. S. Kuhn (1962, 1970). Logical positivism is discussed as a paradigm based on the philosophy of Enlightenment, the age of reasoning, and the work of A. Compte. The critical theory of society, emerging from the thinking and writing of the Frankfort School for Social Research between 1920 and 1940 is also considered. Like post-positivism, critical theory rejects logical positivism. On these bases, organizational alternatives for education are forwarded. The three major alternatives covered are: (1) loose coupling as described by K. E. Weick (1976); (2) organized anarchies and garbage can models as described by M. D. Cohen and J. G. March (1974) and March and J. P. Olson (1976); and (3) organizational culture as described by T. E. Deal and A. A. Kennedy (1981). The pertinence of these intellectual movements on education in Texas is outlined. (TJH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: