Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenDildy, Dennis R. (Hrsg.)
InstitutionEducation Service Center Region 20, San Antonio, TX.
TitelGuide to Determining the Vital Components Needed for a Realistic Vocational Preparation Program for Severely Disabled Students.
Quelle(1985), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Civil Rights; Daily Living Skills; Individual Needs; Job Skills; Job Training; Normalization (Handicapped); Program Development; Program Evaluation; Secondary Education; Self Evaluation (Groups); Severe Disabilities; Student Placement; Transitional Programs; Vocational Education; Vocational Rehabilitation
AbstractThis guide provides an approach to assist public schools and adult service agencies in designing programs that will maximize the ability of severely disabled students to function in non-sheltered vocational environments. The guide is composed of a list of questions to be used in a self-evaluation process; the questions concern needs assessment, measurable objectives, advisory council functions, parent involvement, use of available resources, current program features, development of a network of cooperative services, meeting student needs, and student placement. The guide is followed by a reprint of an article from the July 1984 issue of the Rehab Report of the Department of Physical Medicine and Rehabilitation at the University of Texas Health Science Center at San Antonio, which describes how special education programs can focus on teaching self-care skills, community functioning skills, and employment skills rather than teaching non-functional skills out of context. The guide concludes with a Disabled Peoples' Bill of Rights and Declaration of Independence, also from the Rehab Report. (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: