Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWilson, Buford E.
TitelComprehension and the Design of Instructional Materials. Chapter 4.
Quelle(1978), (17 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Comprehension; Context Clues; Instructional Design; Instructional Development; Instructional Materials; Material Development; Semantics; Teaching Methods
AbstractArguing that the failure of instructional materials is frequently due to misconceptions held by their developers concerning the nature of comprehension, this chapter examines the factors involved in comprehension and relates them to the design of instructional materials. Three types of errors in comprehension are discussed, and ways to avoid them are presented: (1) instructional materials fail because of a lack of background, either already possessed by the student or to be provided by the materials; (2) instructional materials fail to provide a useful context for the instruction presented; and (3) instructional materials fail because of interference from various aspects of the instructional materials themselves. Some conclusions about comprehension are provided to aid in the designing of materials which avoid these problems. The text is supplemented with two figures, and an eight-item bibliography is provided. (Author/EW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: