Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWeade, Regina; Evertson, Carolyn M.
TitelThe Construction of Lessons in Effective and Less Effective Classrooms.
Quelle(1988), (62 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStudie; Academic Achievement; Classroom Techniques; Instructional Effectiveness; Learning Strategies; Lesson Observation Criteria; Lesson Plans; Secondary Education; Teacher Effectiveness; Teaching Methods
AbstractThis study examined relationships among teachers' management effectiveness ratings, student achievement, social and academic participation structures, patterns of instructional sequencing, and teachers' contributions to thematic development in classroom lessons. Representative case samples were selected to explore effective and less effective management and instructional practices in four junior high school English classrooms. The cases were selected on the basis of identified differences among teachers on measures of observed management effectiveness and student achievement. Patterned differences across classrooms were identified in: (1) the demands placed on students to interpret subtle changes in their rights and obligations for participating; and (2) the development of a conceptual framework to guide academic participation and meaning construction processes. Rank order comparisons suggested that effective management is necessary, but not sufficient, to bring about student achievement gains. Implications are provided as a set of questions to guide instructional planning and reflection. (Author/JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: