Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbeasi, Kwasi; Reigeluth, Charles M.
InstitutionSyracuse Univ., NY. School of Education.
TitelGroup Discussion as an Effective Method of Instruction. IDD&E Working Paper No. 20.
Quelle(1985), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Stellungnahme; Group Discussion; Guidelines; Higher Education; Instructional Design; Instructional Effectiveness; Models; Teaching Methods
AbstractAdvantages and disadvantages of group discussion as a method of instruction are reviewed in this paper and criteria are suggested for determining when group discussion is or is not an appropriate instructional method. The guidelines provided take into consideration the characteristics of the students, the teacher, the group as a whole, and the subject matter, as well as time and financial resources. Three forms of group discussion are then described: (1) the general model, in which the instructor divides the class into groups, selects the topic to be studied, provides guidance for research, and supervises the actual discussion; (2) the moderator model, in which one of the students rather than the instructor acts as leader; and (3) the non-moderator model, in which there is no designated leader, but a student is selected as a recorder. Recommendations for the introduction, presentation, and summary sections of the discussion are included for each model. Nineteen references are provided as well as a list of other publications in this series of working papers. (MES)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: