Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCase, Elizabeth J.; Johnson, Barbara J.
InstitutionAlbuquerque Public Schools, NM. Planning, Research and Accountability.
TitelP.L. 94-142 C-Level Aide Program, 1985-1986 Evaluation Report.
Quelle(1986), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDisabilities; Elementary Secondary Education; Individualized Instruction; Paraprofessional School Personnel; Program Effectiveness; Program Evaluation; Teacher Aides; New Mexico (Albuquerque)
AbstractThe effectiveness of using 75 aides in special education classrooms in Albuquerque, New Mexico, was evaluated in terms of impact on students, classrooms, and staff. Interviews, record reviews, and survey research were used to collect data. Findings revealed that aides were perceived as having a positive impact on the children through more individualized instruction, as well as emotional and academic support. Program and teacher impact included greater planning and preparation time and emotional support for teachers. In addition, administrators and teachers felt that the aides increased program effectiveness and positively affected staff morale and interaction. There was a need for clarification of aides' roles with mainstreamed students. Staff voiced a need for inservice on better using the aides, improving communication between teachers and aides, and helping the aides work with students with various types of handicaps. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: