Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLandrum, Roger L.
InstitutionPeace Corps, Washington, DC. Information Collection and Exchange Div.
TitelThe Role of the Peace Corps in Education in Developing Countries: A Sector Study. Appropriate Technologies for Development. Peace Corps Information Collection & Exchange Reprint Series R-49.
Quelle(1984), (265 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdult Education; Agency Role; Developing Nations; Foreign Countries; International Programs; Policy Formation; Voluntary Agencies; Volunteers
AbstractThis report examines the role played by the Peace Corps education sector in developing countries. Section I provides a general overview of the progress over the past 20 years of education assistance. A case study is presented of education programs in Sierra Leone. Section II provides an overview of distribution of education volunteers worldwide and by programming categories in 1980. Section III considers the current condition. It describes conditions of education in developing countries, addresses the development significance of education, and presents sketches of conversations with host country officials, Peace Corps staff, and volunteers. These sketches convey the influence of the Peace Corps today on students and education systems in Sierra Leone, Togo, and Kenya. Section IV identifies policy areas where decisions can be made and offers recommendations as to decisions that should be made to guide the activities of the education sector. Appendixes, amounting to over one-half of the report, provide a summary overview of education programs in each of the three regions to which the Peace Corps sends volunteers. Each education program is briefly described. (YLB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: