Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGamoran, Adam; Berends, Mark
InstitutionNational Center on Effective Secondary Schools, Madison, WI.
TitelThe Effects of Stratification in Secondary Schools: Synthesis of Survey and Ethnographic Research.
Quelle(1987), (34 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAbility Grouping; Academic Achievement; Ethnography; Research Needs; Secondary Education; Secondary School Curriculum; Student Attitudes; Student Placement; Track System (Education)
AbstractTo summarize knowledge on the effects of grouping and tracking in secondary schools, this synthesis uses ethnographic research to interpret the findings of survey analyses, and uses survey studies to assess the causal implications and degree to which ethnographic findings can be generalized. Survey studies consistently report that academic-track students are more likely to attend college and attain more schooling overall. However, no consensus exists about the effects of tracking on achievement or on student attitudes. The ethnographic literature reveals consistent track differences in students' academic experiences. High-track classes cover more complex material more quickly, exposing students to more high-status knowledge. Existing evidence does not show whether tracking actually causes polarization of students into pro- and anti-school factions, or whether this polarization results from pre-existing differences among students. Combining the survey and ethnography findings, the balance of the evidence suggests that grouping and tracking do affect achievement, despite the inconsistencies in survey analyses. A 73-item reference list is appended. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: