Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSmyth, W. John
InstitutionDeakin Univ., Victoria (Australia).
TitelA Rationale for Teachers' Critical Pedagogy: A Handbook. Teachers' Theories of Action.
Quelle(1987), (65 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISBN0-7300-0450-3
SchlagwörterEducational Theories; Elementary Secondary Education; Teacher Student Relationship; Teaching Methods; Teaching Styles; Theory Practice Relationship
AbstractThis monograph discusses the relationship between theory and practice in teaching, suggesting that the two concepts are falsely and erroneously separated and exploring what an alternative conceptualization might look like in teaching. The first section considers the critical notion of teaching and includes discussion of the concepts of conception and execution, embeddedness of theory and practice, the scientific view of teaching, and reflection-in-action in teaching. The second section discusses an openly ideological view of teaching, addressing the development of a critical perspective. Examples of this perspective are illustrated in the third section. References are included. (CB)
AnmerkungenDeakin University Press, Deakin University, Victoria 3217, Australia ($12.50).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: