Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBeyer, Barry K.
TitelPractical Strategies for the Teaching of Thinking.
Quelle(1987), (273 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-205-10544-0
SchlagwörterCognitive Processes; Elementary Secondary Education; Learning Strategies; Postsecondary Education; Skill Development; Teaching Methods
AbstractThis book describes strategies, techniques, and principles that teachers can use to improve students' thinking skills. The strategies can generally be adaptated for any grade level or subject area. Chapters provide information on: (1) a rationale for the teaching of thinking; (2) thinking and thinking skills; (3) selecting and defining thinking skills and strategies for teaching; (4) organizing for the teaching of thinking; (5) introducing a thinking skill; (6) guiding practice in and applying thinking skills; (7) transferring and elaborating thinking skills; (8) helping students control and direct their own thinking; (9) assessing student thinking; and (10) teaching implications. References are also provided. (CB)
AnmerkungenAllyn and Bacon, Longwood Division, 7 Wells Avenue, Newton, MA 02159 ($30.95).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: