Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSpector, Barbara S. (Hrsg.)
InstitutionAssociation for the Education of Teachers in Science.; Ohio State Univ., Columbus, OH. Information Reference Center for Science, Mathematics, and Environmental Education.
TitelA Guide to Inservice Science Teacher Education: Research into Practice. 1986 AETS Yearbook.
Quelle(1987), (173 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterContinuing Education; Elementary School Science; Elementary Secondary Education; Guidelines; Inservice Teacher Education; Instructional Improvement; Models; Professional Associations; Science Education; Science Instruction; Science Teachers; Secondary School Science; Staff Development; Theory Practice Relationship
AbstractDesigned to assist science educators in improving inservice teacher education, this yearbook contains resources and ideas addressing the application of recent research into a format suitable for practitioners. The eight chapters comprising the document deal with: (1) meeting the needs of science teachers for continuing education; (2) guidelines for effective science teacher inservice (including perspectives from research); (3) assessing teachers' needs for inservice; (4) a paradigm for staff development planning; (5) structures for the delivery of inservice program models; (6) the evaluation of staff development (with an emphasis on staff development becoming a process rather than an event); (7) a planner's guide to inservice; and (8) a response to the entire document. Examples of inservice needs assessments, time inservice plans, and checklists are provided. (TW)
AnmerkungenSMEAC Information Reference Center (SMEAC/IRC), The Ohio State University, 1200 Chambers Road, 3rd Floor, Columbus, OH 43212 ($7.50).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: