Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRopo, Eero
TitelTeachers' Conceptions of Teaching and Teaching Behavior: Some Differences between Expert and Novice Teachers.
Quelle(1987), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Beginning Teachers; Cognitive Processes; Mathematics Instruction; Secondary Education; Secondary School Teachers; Teacher Attitudes; Teacher Behavior; Teacher Effectiveness; Teaching Experience
AbstractA pilot study focused on differences between novice and expert teachers, including the structure of teachers' thought processes and knowledge and teaching behavior during lessons. Study data were collected from seven secondary school mathematics teachers (three experts and four novices) through clinical interviews and lesson observation. Interview questions dealt with teachers thoughts towards: (1) general objectives for education; (2) goals for subject matter teaching; (3) interactive thoughts and decisions; and (4) lesson planning and evaluation of learning outcomes. The lesson observation portion of the study focused on: (1) structure of lessons and use of questions; (2) type of questions; (3) scaffolds; and (4) type of scaffolds. Comparison indicated that experts' pedagogical knowledge included higher level conceptions, principles, and generalizations than that of novices. Expertise showed up in teachers' abilities to make correct interpretations about different students and act accordingly in instructional interventions. (CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: