Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenVan daele, Henk (Hrsg.); Vansteenkiste, Marc (Hrsg.)
InstitutionComparative Education Society in Europe, London (England).
TitelThe Impact of Technology on Society and Education: A Comparative Perspective. Proceedings of the Congress of the Comparative Education Society in Europe (12th, Antwerp, Belgium, July 1-5, 1985).
Quelle(1986), (479 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch; französisch; deutsch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Computer Assisted Instruction; Curriculum; Developed Nations; Developing Nations; Educational Technology; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Information Technology; Inservice Teacher Education; International Organizations; Science and Society; Telecommunications; Vocational Education; Australia; Belgium; Hungary; India; Israel; Italy; Japan; Netherlands; Spain; Sweden; Switzerland; West Germany
AbstractThis selection of the papers presented at a conference includes 6 introductory papers, 32 papers dealing with innovations and experiences in the authors' own countries, and reports from 6 working groups. These working groups addressed the six key topic areas of the conference: (1) relationships between new technologies and labor relations and their impact on the labor market, education, and schooling; (2) new technologies in the learning process; (3) technology's impact on relationships between general education and education for careers; (4) technological demands upon recurrent education, adult education, and non-formal education; (5) technological developments and their impact on education in the Third World; and (6) the impact of technological developments on both initial and inservice teacher education and training. The majority of the papers are in English, although six are in French and one is in German. (RP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: