Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSuydam, Marilyn N. (Hrsg.); Kasten, Margaret L. (Hrsg.)
InstitutionOhio State Univ., Columbus. Center for Science and Mathematics Education.
TitelInvestigations in Mathematics Education. Volume 20, Number 1.
Quelle20 (1987) 1, (75 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Mathematics; Computer Simulation; Elementary School Mathematics; Elementary Secondary Education; Geometric Constructions; Gifted; Higher Education; Mathematical Concepts; Mathematics Anxiety; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Mathematics Skills; Preservice Teacher Education; Secondary School Mathematics; Spatial Ability
AbstractThis issue of the journal contains abstracts and critical comments for 13 published reports of research in mathematics education. Topics include: (1) effects of mathematics anxiety on preservice elementary teachers; (2) visualizing rectangular solids; (3) computer simulations and abstract thinking; (4) the association of foldout shapes with polyhedra by third graders; (5) written and oral mathematics; (6) spacial representations in gifted children; (7) selection of mathematically talented students; (8) sex and ethnic group differences in mathematics achievement; (9) students' distortions of theorems; (10) an empirical classification model for errors in high school mathematics; (11) cooperative versus individualistic classrooms; (12) information processing by intellectually gifted pupils; and (13) feature frequency and the use of negative instances in a geometric task. Research references from the "Current Index to Journals in Education" (CIJE) and "Resources in Education" (RIE) for July through September 1986 are also listed. (TW)
AnmerkungenSMEAC Information Reference Center, The Ohio State University, 1200 Chambers Road, 3rd Floor, Columbus, OH 43212 (U.S. Subscription $8.00; $2.75 single copy).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: