Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSuydam, Marilyn N.
InstitutionERIC Clearinghouse for Science, Mathematics, and Environmental Education, Columbus, OH.
TitelEvaluation in the Mathematics Classroom: From What and Why to How and Where. Revised Edition.
Quelle(1986), (55 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Attitude Measures; Cognitive Development; Criterion Referenced Tests; Elementary School Mathematics; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Norm Referenced Tests; Secondary School Mathematics; Standardized Tests; Student Attitudes; Test Construction
AbstractThis document discusses the role and the scope of evaluation in the mathematics classroom. The scope of mathematics objectives to be evaluated, the scope of evaluation purposes in the mathematics classroom, and the scope of evaluation procedures are noted. Specific comments are made on various evaluation procedures, including: (1) observations; (2) interviews; (3) inventories and checklists; (4) attitude scales; (5) criterion-referenced tests; (6) norm-referenced tests; (7) standardized tests; and (8) diagnostic tests. Both general and specific suggestions for planning tests and for writing various test items are included. Types of test items discussed include multiple choice, true-false, matching, completion and essay. An extensive list of selected references is included to direct attention to documents which will provide additional help. (TW)
AnmerkungenSMEAC Information Reference Center, The Ohio State University, 1200 Chambers Rd., 3rd Floor, Columbus, OH 43212 ($8.50).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: