Feld Schlagwörter - Suchen Sie Ihr Suchwort? (fallweise eingeblendet)
Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
American taxpayers are currently investing more than $160 billion annually in public elementary and secondary education. Concerned citizens continue to ask: For what purposes is the money being used, and is it accomplishing its purposes? This seven-chapter study addresses these concerns and provides factual answers to related questions about the costs and benefits of the American investment in public education. Research on trend data quickly revealed significant gaps in the information available about school district finances. During the past 25 years, definitions used to report expenditure data had changed, resulting in data that could be compared only by substantial adjustment to compensate for these differences. It was found that currently no nationwide data collection effort existed that identified, for example, the average percent of school district expenditures for the budget categories of instruction or maintenance. This report recommends, therefore, that a system be established to collect such important financial information, along with suggestions for meaningful budget categories and a reporting process. Following an introductory chapter, the second chapter describes public education's setting over the past 25 years in terms of forces affecting enrollment, staffing, equity, program administration, and influence upon ultimate cost. The status and trends in school finance are discussed in chapter 3, including allocations for instruction, administration, and maintenance, and governmental contributions are detailed. Lack of comparative data about district expenditures and uncomparable interstate financial reporting systems obviate trend analysis. Chapter 4 presents criteria for collecting meaningful financial data and a process for establishing an interstate database. Measuring desired outcomes is analyzed in chapter 5. Recommendations are that knowledge and competencies be specified and measurements reflect student learning. Chapter 6 suggests that educators employ a research information base on effective schools, teaching and learning, and cost effectiveness when making investment decisions. The concluding chapter summarizes the need for data that increase the investment return in education. Achieving quality and equity is tied to taxes and funding allocations, which must be translated into programs involving staff, facilities, and dollar amounts. A 211-item bibliography is appended. (CJH)
Anmerkungen
Publication Sales, Educational Research Service, 2000 Clarendon Boulevard, Arlington, VA 22201 (Stock No.219-21740; $26.00).
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet, wird Ihnen automatisch ein
Link angeboten, über den Sie die Literatur in den Beständen Ihrer Einrichtung suchen bzw. finden können.
Dazu vergleichen wir die IP-Adresse Ihres Rechners mit den Einträgen unserer Registrierung. Eine Speicherung
Ihrer IP-Adresse findet nicht statt. Von außerhalb der registrierten Institutionennetzwerke können Sie sich mit
Hilfe der Liste "Institution wählen" manuell zuordnen um o.g. Link zu erzeugen.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet und der Zeitschriftentitel des
gewählten Artikel-Nachweises durch die EZB erfasst ist, bekommen Sie einen Link angeboten, der Sie zum
entsprechenden Eintrag leitet. Dort bekommen Sie weitere Hinweise zur Verfügbarkeit.
Standortunabhängige Dienste
Die Anzeige der Links ist abhängig vom Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel sind, sofern verfügbar, mit einem Link auf den passenden Eintrag des Zeitschriftentitels in
der Zeitschriftendatenbank (ZDB) der Staatsbibliothek Berlin versehen. Dort kann man sich über die
Einrichtungen informieren, die die jeweilige Zeitschrift lizensiert haben. Der Link auf das Bestellformular von
Subito überträgt die Daten direkt in das Bestellformular. Die Bestellung einer Artikelkopie setzt ein Konto dort
voraus. Die Bestellung ist kostenpflichtig. Publikationen in Buchform erzeugen einen Link auf die ISBN-Suchseite der Wikipedia. Von dort aus haben
Sie die Möglichkeit die Verfügbarkeit in einer Vielzahl von Katalogen zu prüfen.
Standortunabhängige Dienste
Robinson, Glen E.; Protheroe, Nancy J.: Cost of Education: An Investment in America's Future. ERS Report. 1987.
eric_ed284370
Permalink als QR-Code
Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)