Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRossell, Christine H.
InstitutionBoston Univ., MA. Center for Applied Social Science.
TitelWhy Is Bilingual Education Research So Bad? A Critique of the Walsh and Carballo Study of Massachusetts Bilingual Education Programs. Working Paper 86-5.
Quelle(1986), (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Bilingual Education Programs; Control Groups; English Instruction; Experimental Groups; Limited English Speaking; Reliability; Research Methodology; Research Problems; Sample Size; Statistical Analysis; Transitional Programs; Massachusetts
AbstractThe Walsh and Carballo evaluation of the effectiveness of transitional bilingual education programs in five Massachusetts communities, has the following flaws: (1) the sample of school districts studied suffered from "self-selection bias"; (2) the sample does not include a single large, urban school district; (3) the student samples analyzed are much too small to allow for any conclusions; (4) there is no statistical analysis of the data nor control for pre-existing differences between groups; and (5) the wrong comparison is conducted. In elaborating on those flaws, the report first describes five models of how to instruct children who do not speak English. It then summarizes the requirements of a methodological sound study and maintains that the studies cited by Walsh and Carballo do not follow those rules. Finally, the above five flaws are discussed in detail. A bibliography is included. (PS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: