Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBeller, Jennifer M.; Stoll, Sharon Kay
TitelWhy Not Play in Physical Education?
Quelle(1987), (17 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Elementary Secondary Education; Experiential Learning; Physical Education; Physical Education Teachers; Play; Psychological Needs; Teacher Attitudes
AbstractThis paper examines the philosophic basis of "play" in physical education. The discussion considers: (1) current and historical perspectives of "play" in physical education; (2) why physical educators have an aversion to any "play" in their classrooms; and (3) the immediate need for the play-directed experience to be the cornerstone of physical education. It is shown that while the concept of play is antithetical to many physical educators, connoting unproductiveness and limited learning possibilities, play should be a vital part of physical education as well as all motor learning experiences because play is the basis for skill acquisition. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: