Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSuydam, Marilyn N. (Hrsg.); Kasten, Margaret L. (Hrsg.)
InstitutionOhio State Univ., Columbus. Center for Science and Mathematics Education.
TitelInvestigations in Mathematics Education. Volume 19, Number 4.
Quelle19 (1986) 4, (73 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCareer Awareness; Elementary School Mathematics; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Geometry; Learning Disabilities; Mathematics Achievement; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Number Concepts; Parent Attitudes; Problem Solving; Secondary School Mathematics; Student Motivation; Word Problems (Mathematics)
AbstractThis issue of the journal contains abstracts and critiques of ten research reports. They address such topics as: (1) characterizing the Van Hiele levels of development in geometry; (2) children's ideas about commutativity in the early elementary arithmetic program; (3) two children's anticipations, beliefs and motivations about mathematics; (4) a beginning teacher's view of problem solving; (5) the understanding of number concepts by 7-9 year olds; (6) the effects of adjusting readability on the difficulty of mathematics story problems; (7) parent attitudes and student career interests in junior high school; (8) effective teaching, student engagement in classroom activities, and sex-related differences in learning mathematics; (9) strategy training and attributional feedback with learning disabled students; and (10) mathematics achievement of Chinese, Japanese, and American children. Research reports and articles listed in "Resources in Education" (RIE) and "Current Index to Journals in Education" (CIJE) for April-June, 1986, are also listed. (TW)
AnmerkungenSMEAC Information Reference Center, The Ohio State Univ., 1200 Chambers Road, 3rd Floor, Columbus, OH 43212 (U.S. subscription $8.00; $2.75 single copy).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: