Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBlosser, Patricia E.
InstitutionERIC Clearinghouse for Science, Mathematics, and Environmental Education, Columbus, OH.
TitelScience Misconceptions Research and Some Implications for the Teaching of Science to Elementary School Students. ERIC/SMEAC Science Education Digest No. 1, 1987.
Quelle(1987), (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications; ERIC Digests in Full Text
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Restructuring; Cognitive Structures; Concept Formation; Concept Teaching; Elementary Education; Elementary School Science; Instructional Improvement; Learning Theories; Literature Reviews; Misconceptions; Science Education; Science Instruction; Scientific Concepts; Teacher Education
AbstractThis ERIC Digest describes the parameters of misconception research as it relates to the learning of science and highlights some of its implications for the teaching of science in the elementary school. The document reviews terminology associated with misconception research, identifies common characteristics of misconceptions, and specifies strategies and directions for teachers and teacher educators of elementary school science. (ML)
AnmerkungenSMEAC Information Reference Center, The Ohio State University, 1200 Chambers Rd., 3rd Floor, Columbus, OH 43212 ($1.00).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: