Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSalamone, Frank (Hrsg.)
InstitutionCollege of William and Mary, Williamsburg, VA. Dept. of Anthropology.
TitelAnthropology And Appropriate Education.
Quelle(1985) 31, (181 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAnthropology; Architectural Education; Cross Cultural Studies; Cultural Differences; Cultural Influences; Developing Nations; Economic Factors; Educational Change; Educational Innovation; Global Approach; Higher Education; International Education; Africa; India; Indonesia; Mexico; Nigeria
AbstractThis collection of papers concentrates on alternate approaches to education and the necessity for considering indigenous modes of education. Seven chapters include (1) "The Early Peace Corps: A Retrospective on Cross-Cultural Learning" examines the Peace Corps as a new kind of overseas work; (2) "Analysis of Differences in Cognitive Development in Selected African and Western Societies" reviews Piagetian concepts within an African context; (3) "Language and Development in Eastern Indonesia" looks at an English program at Washington State University for Indonesian graduate students; (4) "Mexican Museums: Educational Ventures" deals with an attempt to set up a system of school museums; (5) "Relevant Education in Northern Nigeria" analyzes education in Nigeria as a result of colonial policies and describes an indigenous program, the Relevant Technology Workshop; (6) "Kitchens are for Sleeping: Anthropology and the Training of Architects" illustrates the value of anthropological studies for architects in training; and (7) "Appropriate Education as a Development Resource in Rural India" addresses the problems inherent in providing effective modern education to rural India. (KWL)
AnmerkungenStudies in Third World Societies, Department of Anthropology, College of William and Mary, Williamsburg, VA 23185.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: