Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/invan Deth, Jean-Pierre
InstitutionAssociation Internationale pour la Recherche et la Diffusion des Methodes Audio-visuelles et Structuro-globales, Ghent (Belgium).
TitelL'Enseignement scolaire des langues vivantes dans les pays membres de la communaute europeenne: bilan, reflexions et propositions (Modern Language Instruction in the Member Countries of the European Community: Evaluation, Reflections, and Proposals).
Quelle(1979), (160 Seiten)Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAccess to Education; Comparative Education; Coordination; Demography; Educational Administration; Educational Planning; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Government Role; International Cooperation; Language Planning; Modern Languages; Multilingualism; Politics; Second Language Instruction; Second Language Programs; Belgium; Denmark; France; Ireland; Italy; Luxembourg; Netherlands; United Kingdom; West Germany
AbstractA review of the situation of modern language teaching in western Europe (Belgium, Denmark, Ireland, France, Italy, Luxembourg, the Netherlands, West Germany, and the United Kingdom) looks at the demography and multilingualism of the region, the organization of school systems in those countries, and the status of school-based modern language instruction at each educational level. The concept and the realities of international cooperative planning for language instruction are discussed, and the international roles of English, French, and Esperanto are explored. Issues such as the role of language in international understanding and the concepts of language utility and difficulty are also addressed. Finally, the responsibilities of the individual governments with regard to languages and access to language instruction are examined, as well as the tasks faced by the European Community as a whole. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: