Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEdiger, Marlow
TitelThe Basics in the Reading Curriculum (A Collection of Essays).
Quelle(1982), (31 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Basal Reading; Basic Skills; Content Area Reading; Curriculum Development; Elementary Secondary Education; Instructional Effectiveness; Phonics; Reading Achievement; Reading Comprehension; Reading Instruction; Reading Strategies; Teacher Guidance; Theory Practice Relationship
AbstractA compendium of reading instructional practices from approximately 1950 through 1970, this compilation of essays supplies a theoretical background of the reading discipline for elementary and secondary school reading instructors. The five articles deal with different aspects of the reading curriculum. "The Basics in the Reading Curriculum" describes the diverse methods used to teach reading, while "Basal Readers, the Pupil, and the Curriculum" discusses some of the strengths and weaknesses inherent in the classroom use of basal readers. "Issues in Designing the Reading Curriculum" examines concepts such as scope and sequence, as well as issues such as deductive versus inductive learning. "Reading in the Content Areas" argues for interesting, meaningful, and purposeful reading material regardless of curriculum area. "Evaluating Progress in Reading" explores evaluation techniques that reading teachers can use to measure student progress, and concludes that reading comprehension appraisal procedures should motivate students to read content which guides each to achieve optimal development in this curriculum area. (NKA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: