Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHand, Carol A.; Prather, James E.
TitelThe Impact of Aggregation Bias upon the Interpretation of Test Scores across Schools.
Quelle(1986), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Analysis of Variance; Cluster Grouping; College Entrance Examinations; Credits; Educational Background; Grade Point Average; Higher Education; Least Squares Statistics; Meta Analysis; Regression (Statistics); Scores; Statistical Bias; Test Interpretation; Undergraduate Students; Vectors (Mathematics); SAT (College Admission Test)
AbstractThis paper investigates the problems of the impact of grouping on measuring academic performance. It focuses on inferences made from the group level to the individual level. Data for a large state college system with over 30 individual colleges is used. The problem of aggregation bias is studied using the analysis of covariance and is related to the clustering approach of generalized least squares. To illustrate the question, actual data on academic performance at the individual and group level is explored. The analysis is done by gender and minority group status. It is found that the individual level relationships and the college level relationships were generally quite different, with regression coefficients often having different signs. Based on the results of this research it is concluded that it would be generally inappropriate to use grouped data to investigate academic performance across colleges. (JAZ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: