Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDenton, Jon J.; und weitere
TitelPerceptions of Practicing Teachers Regarding State Mandated Topics for Teacher Education.
Quelle(1986), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClassroom Techniques; Higher Education; Preservice Teacher Education; State Standards; Teacher Attitudes; Teacher Education Curriculum; Teacher Student Relationship
AbstractThis inquiry was conducted to determine the perceptions of classroom teachers regarding the curricular emphasis to place on various topics in teacher education. A mail survey request sent to 297 former students yielded returns from 125 subjects. Analyses of the returns yielded the following ordering of content domains: (1) classroom management; (2) instructional methods; (3) legal and ethical aspects; (3) measurement and evaluation; (4) curriculum planning; (5) needs of special populations; and (6) organization and management of schools. This ordering of domains suggests practicing teachers place greatest importance on topics associated with interacting with learners and secondary importance to other necessary roles. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: