Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHuntley, Renee M.; Carlson, James E.
TitelThe Effect of Item Presentation on Item Difficulty and Discrimination in Language-Usage Tests.
Quelle(1986), (22 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCollege Entrance Examinations; Difficulty Level; Goodness of Fit; Item Analysis; Language Tests; Language Usage; Mathematical Models; Multiple Choice Tests; Secondary Education; Test Construction; Test Format; Test Items; Test Validity
AbstractThis study compared student performance on language-usage test items presented in two different formats: as discrete sentences and as items embedded in passages. American College Testing (ACT) Program's Assessment experimental units were constructed that presented 40 items in the two different formats. Results suggest item presentation may not affect item difficulty to any significant degree, even though some language-usage classifications may be particularly susceptible to the impact of format. Questions about content validity are also considered. Samples of the two formats, passage presentation and discrete-sentence presentation, are included in the appendices. (Author/JAZ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: