Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDodge, Diane T.; und weitere
InstitutionCreative Associates, Inc., Washington, DC.
TitelA Classroom Teacher's Handbook for Building English Proficiency.
Quelle(1985), (60 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Classroom Communication; Classroom Techniques; Curriculum Development; Elementary Education; English (Second Language); Intercultural Communication; Language Proficiency; Limited English Speaking; Material Development; Media Selection; Second Language Instruction; Teaching Guides
AbstractA handbook for teachers in small school districts who are faced with the need to include increasing numbers of students with limited English proficiency (LEP) in their regular classroom programs is presented. The handbook is designed to help teachers develop effective strategies to adapt curricula and instructional materials to meet this population's needs. The handbook begins with a discussion of common concerns of teachers, the rewards of teaching LEP students, and survival skills for the first few days of class. Subsequent chapters examine: the characteristics, testing, and language-learning situation of LEP students; issues concerning the LEP student in the regular classroom (orientation, the classroom environment, classroom management, grouping, communication, and cross-cultural understanding); and adapting instruction and materials for LEP students (strategies for adapting instruction, identifying goals and objectives, identifying new concepts and vocabulary, selecting commercial materials and/or preparing simplified reading material, generating reinforcement activities, and selecting methods for teaching reading skills). (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: