Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPittman, Dorothy N.
TitelA Demonstration in Expediency in Writing Lesson Plans for an Educable Mentally Impaired Early Elementary Adjustment Program.
Quelle(1986), (81 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Hochschulschrift; Praktikumsbericht; Attention Control; Auditory Perception; Behavioral Objectives; Diagnostic Teaching; Handwriting; Individualized Education Programs; Individualized Instruction; Language Arts; Lesson Plans; Mathematics Education; Mild Mental Retardation; Primary Education; Reading Skills; Student Educational Objectives; Visual Perception
AbstractDeveloped for teachers of educable mentally impaired students at the early elementary level in the Detroit Public Schools, this lesson plan format uses performance objectives based on the annual goals and short-term instructional objectives cited in students' Individualized Education Programs (IEPs). The format is intended to be concise and useful to members of the monitoring team and local administrators during the annual review process. Performance objectives compiled from a variety of curricular materials are cited and classified according to seven deficit areas: (1) handwriting and letters; (2) reading; (3) oral and written language; (4) auditory and visual perception; (5) mathematics; (6) attending skills; and (7) miscellaneous (health, science, social studies, citizenship). Several planning worksheets, student progress sheets, and handwritten sample lesson plans are appended. (JW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: