Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenScott, John A. (Hrsg.); Seidman, Laurence I. (Hrsg.)
TitelFolksong in the Classroom. Volume V, Numbers 1-3, 1984-85.
Quelle3 (1985) 1-3, (78 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Leitfaden; Unterricht; Lernender; American Indians; Animals; Bibliographies; Discographies; Elementary Secondary Education; Folk Culture; Instructional Materials; Learning Activities; Music Activities; Music Appreciation; Music Education; Popular Culture; Resource Materials; Social History; Social Studies; United States History; Vocal Music; Wildlife
AbstractThis document contains three issues of a journal for elementary and secondary teachers which provide materials and teaching ideas for integrating folk music appreciation into social studies, literature, and humanities courses. The first issue focuses on songs of the West. It includes 10 songs on the pioneers, the Indians, and the frontier. Also included are the articles "Folksong in the Art Room" (Sandy Behrend) and "You Gotta Hand It to 'em: Using Folk Instruments" (Bev and Jerry Praver); correspondence from readers; information and news on workshops and materials; an index of songs and articles from volume 4; and a discography. The second issue contains materials for teaching about the lumber industry. A total of 13 songs is accompanied by background reading, a bibliography, a discography, follow-up teaching ideas, and general news and correspondence. The final issue focuses on songs about animals and other living creatures. It contains eight songs, background information, teaching ideas, a questionnaire for readers, a listing of children's books about animals, an index of animal songs from back issues, and a book review. General news and correspondence are also included. (LP)
AnmerkungenFolksong in the Classroom, Laurence I. Seidman, 140 Hill Park Avenue, Great Neck, NY 11021 ($4.00 per volume).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: