Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGreene, Maxine
TitelToward Possibility: Expanding the Range of Literacy.
Quelle(1986), (19 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Educational History; Educational Philosophy; Foundations of Education; General Education; Higher Education; Liberal Arts; Liberalism; Literacy; Literacy Education; Role of Education; Semiotics
AbstractSigns or signifiers, composing what Lacan in 1968 called the "symbolic order," provide a means for making sense of the world and form a network enabling the human mind to form concepts. The signifier "literacy," for example, is often taken to refer to a fixed, isolatable concept, but this term would not be intelligible were it not for its relationship to other terms such as "language" and "education." Literacy, liberal education, higher learning, and similar terms should not be conceived as single or fixed ideas and should not be dissociated from the conversation of both scholars and ordinary people. There is a danger in permitting someone else to fix references for terms like "liberal learning,""higher learning," or "cultural literacy." If the dialogue concerning these terms is open, broader literacy--the kind required for speech and action--can be gained. (SRT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: