Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBlosser, Patricia E. (Hrsg.); Helgeson, Stanley L. (Hrsg.)
InstitutionOhio State Univ., Columbus. Center for Science and Mathematics Education.
TitelInvestigations in Science Education. Volume 12, Number 4.
Quelle12 (1986) 4, (75 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Chemistry; Cognitive Processes; College Science; Elementary Secondary Education; Genetics; Higher Education; Learning Strategies; Learning Theories; Logical Thinking; Models; Perception; Physical Sciences; Science Education; Science Instruction; Secondary School Science; Self Concept; Sex Differences; Student Attitudes
AbstractAbstracts and abstractors' critiques of eight science education research studies and two responses to critiques are presented in this journal issue. Each of the studies reviewed focused on a different research theme. Topics addressed include: (1) validation of a learning hierarchy for the mole concept; (2) transfer of learning with emphasis on models and procedures; (3) construct validity of the Longeot test of logical thinking; (4) proportional, probabilistic, and correlational reasoning; (5) relationships between self-concept and achievement of students in a college genetics course; (6) language preferences of freshmen college chemistry students; (7) student perceptions of science teachers, classes, and course content; and (8) effect of teacher gender on secondary students' perception of their science classroom learning environment. Responses to critiques on the studies of student perceptions and the effects of teacher gender conclude this issue. (ML)
AnmerkungenInformation Reference Center (SMEAC/IRC), The Ohio State Univ., 1200 Chambers Rd., 3rd Floor, Columbus, OH 43212 (U.S. subscription $8.00; single copy $2.75).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: