Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSokoloff, Michele
Titel"They Think They Can Fly!" MacMillian Elementary School--Sixth Grade Class.
Quelle(1982), (50 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterElementary Education; Mainstreaming; Neurological Impairments; Physical Disabilities; Program Development
AbstractThe case study, one of a series on model mainstreaming programs, describes the history and current status of one of the first public schools designed for children with handicapping conditions. One of its seven special education classes is highlighted, the physical setting and its teacher described. Among program features noted are the teacher's motivational and instructional techniques. Five mainstreamed students with physical and neurological disabilities are described in terms of their characteristics and their interactions with others. Social isolation within the classroom and separation among groups (disabled, typical, gifted, Blacks and Whites) are noted. Curriculum information, the transitional focus for preparing for junior high school, and the role of supportive services are discussed. Summary statements touch upon the minimal integration of students within the school, the value of the system of individualized academic instruction, and the high expectations placed on the students. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: