Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSanford, Julie P.
InstitutionTexas Univ., Austin. Research and Development Center for Teacher Education.
TitelClassroom Management in Junior High and Middle Schools: Findings from Two Studies. R&D Report No. 6156.
Quelle(1984), (39 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClass Organization; Classroom Environment; Classroom Techniques; Junior High Schools; Middle Schools; Secondary Education; Student Behavior; Teacher Education; Teacher Effectiveness
AbstractThis report summarizes and discusses findings about classroom management from two studies, the Junior High Management Improvement Study (JMIS) and the earlier Junior High Classroom Organization Study (JHCOS). These two studies involved long-term observation in more than 160 classes in a variety of subject areas. Results of the two studies are summarized and illustrated with examples based on classroom observation. Findings about successful junior high management are compared with findings from similar studies of elementary classrooms. Implications for teacher education programs are suggested. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: