Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGreendorfer, Susan L.
TitelThe Dropout Phenomenon: Sociological Perspectives.
Quelle(1986), (18 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Athletic Coaches; Athletics; College Students; Dropouts; Higher Education; Parent Influence; Participant Satisfaction; Peer Influence; Program Effectiveness; Social Influences; Social Status
AbstractA study of college students who dropped out of sport programs found that while many students ended their sport careers between their freshman and senior years, a large number of them became involved in sport after college. This paper examines the sociological factors that have an impact upon participation or non-participation in sport programs. The following factors are discussed: (1) interactions with the athletic coach, either positive or negative; (2) parental influences and attitudes; (3) support and approval from peers; (4) team composition; (5) formal and informal social arrangements within the sport league; (6) social class; (7) ethnic or racial background; and (8) gender. Some recommendations are made for research methods that might be useful in future studies. A three-page list of references concludes the document. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: