Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTellis-Nayak, Jessie B.
InstitutionIndian Social Inst., New Delhi (India).
TitelEducation & Income Generation for Women: Non-Formal Approaches. Women's Development Series--3.
Quelle(1982), (93 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterComparative Education; Cultural Context; Culture; Educational Anthropology; Females; Feminism; Foreign Countries; Income; International Education; Lifelong Learning; Nonformal Education; Social Class; Socialization; Womens Education; Womens Studies; India
AbstractThe third of five publications of the Indian Social Institute (ISI)-Women's Development Series, this book outlines a non-formal education program for girls of India with emphasis on training for income generation. The program stresses the practical skills of home-making, motherhood, social skills, and character formation. The book describes some existing programs, outlines phases of planning, provides practical aids for program implementation, and discusses income generating activities for women and principles related to income generation. Training rural youth for self-employment is also explained. Also included are photos and two appendices with lists of related readings and background information on the ISI-Programme for Women's Development. (IRS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: