Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDavis, Ann M.; und weitere
InstitutionPrince George's County Public Schools, Upper Marlboro, MD.
TitelGuidelines for Teaching Pre/Non-Literate Speakers of Other Languages, Grades 4-8.
Quelle(1984), (197 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Adjustment (to Environment); Classroom Techniques; Daily Living Skills; Elementary Secondary Education; English (Second Language); Illiteracy; Intellectual Disciplines; Limited English Speaking; Listening Skills; Second Language Instruction; Social Adjustment; Speech Skills; Student Adjustment; Teacher Student Relationship; Teaching Guides; Teaching Methods; Writing Skills
AbstractA handbook for teachers of English as a second language (ESL) and content area teachers in grades 4-8 working with non-literate and preliterate students is designed to facilitate their entry into ESL instruction and mainstreaming into the regular school program. The handbook contains intensive, sequential guidelines for instruction in basic listening, speaking, and prewriting skills in six units covering: student orientation and survival skills (content area listening, oral participation, reading, and writing), classroom and school orientation (safety and everyday greetings), letter and number systems (spatial relationships and qualities, American monetary system), cultural environment (body parts, health and daily routines, food, time expressions), home and family environment (family members, residences and rooms), and natural environment (calendars, seasons, weather, clothing). Suggested activities and materials for presenting content area concepts are appended. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: