Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionBoston Public Schools, MA.
TitelA Working Document on the Dropout Problem in Boston Public Schools. May 1986.
Quelle(1986), (119 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterDropout Prevention; Dropout Programs; Dropouts; Early Parenthood; Elementary Secondary Education; Nontraditional Education; Poverty; Remedial Programs; Socioeconomic Status; Urban Schools; Work Study Programs; Massachusetts (Boston)
AbstractThis study concerns school dropouts in the Boston Public School system. It is divided into three sections which deal with: (1) a review of research studies on the causes of school dropout; (2) statistical analysis of the Boston situation by race and ethnic origin, gender, grade, and location; and (3) a review of prevention/intervention programs, such as social support programs, remedial education programs, alternative programs, and work study programs. A final section provides suggestions for additional readings. Reasons why students drop out were identified as follows: (1) poverty and lower socio-economic status; (2) school failure; (3) early pregnancy, lateness and truancy, delinquency, probation, and suspensions; and (4) alienation from school. The data is presented in the form of graphs and charts with analyses accompanying each exhibit. A bibliography is included. (CG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: