Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enThurlow, Martha L.; und weitere
InstitutionMinnesota Univ., Minneapolis.
TitelPreschool Screening in Minnesota: 1982-83. Early Childhood Assessment Project Research Report #1.
Quelle(1985), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDisabilities; Handicap Identification; Incidence; Preschool Education; Referral; Screening Tests; Sex Differences; Minnesota
AbstractIndividual child data from the Preschool Screening Programs of 402 Minnesota school districts were analyzed for problem identification and referral rates, areas of problem identification and referral, sex differences in rates, and other factors. The results from over 45,000 children revealed large variability in rates among school districts, as well as differences as a function of the child's sex. Referral rates ranged from 0% to 72.7%. The most frequent problems identified and referrals made were in the areas of cognitive development (specifically speech/language) and hearing. Yet, variability among school districts also existed in areas where most problems are identified and referrals made. Results pointed out the need for further study of reasons for discrepancies in rates for males and females and for the wide variation found in both problem identification and referral rates. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: