Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionUnited Nations Educational, Scientific, and Cultural Organization, Bangkok (Thailand). Regional Office for Education in Asia and the Pacific.
TitelDistance Education in Higher Education. Inter-Country Study Visit-cum-Mobile Workshop (Sukhothai Thammathirat Open University, Bangkok, Thailand, and Darling Downs Institute of Advanced Education, Toowoomba, Queensland, Australia, September 6-16, 1983).
Quelle(1983), (68 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Adult Education; Developing Nations; Distance Education; Educational Planning; Extension Education; Higher Education; International Cooperation; International Programs; Nontraditional Education; Program Descriptions; Program Evaluation; Telecommunications; Asia
AbstractThe outcome of a study workshop with participants from 11 Asian and Pacific countries, this report is broadly divided into four chapters. The first gives an overview of the philosophical concept and challenges of distance education at the higher education level in the context of this region. The second chapter contains synopses of reports presented by the participants on experiences and developments in distance education in each of their countries: (1) Australia; (2) Bangladesh; (3) China; (4) India; (5) Indonesia; (6) Pakistan; (7) Papua New Guinea; (8) the Philippines; (9) Sri Lanka; (10) Thailand; and (11) the Socialist Republic of Viet Nam. Chapter three features two institutions of distance education, Darling Downs Institute of Advanced Education (DDIAE) and Sukhothai Thammathirat Open University (STOU), and describes their operations in contrasting situations. The final chapter deals with planning, operating, and evaluating a distance education system. This part of the workshop, held at DDIAE, involved the participants in discussion and practical work. (THC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: