Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenGarcia, Eugene E. (Hrsg.); Padilla, Raymond V. (Hrsg.)
TitelAdvances in Bilingual Education Research.
Quelle(1985), (332 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBilingual Education; Bilingualism; Code Switching (Language); Cultural Pluralism; Educational Policy; Educational Research; Educational Theories; Elementary Secondary Education; English (Second Language); Hispanic Americans; Language Acquisition; Language Maintenance; Language Research; Language Usage; Limited English Speaking; Mexican Americans; Non English Speaking; Public Opinion; Second Language Learning; Spanish Speaking; Teacher Supervision; Teaching Methods
AbstractPapers on theory, technology, and public policy in bilingualism and bilingual education are collected in this volume designed to fill the need for systematic, high quality research related to bilingual populations in the United States. Part 1, "Language and Culture," contains five papers that discuss first and second language development, code-switching, language use, and personality development in multilingual/multicultural populations. Part 2, "Educational Perspectives," presents five papers relevant to practitioners. Topics are specific to teaching and learning and include language use in bilingual classrooms, parents' and educators' opinions about bilingual education, language and culture maintenance, cognitive development of minority children, and a model for teacher supervision in bilingual programs. In the third and final part, "Policy Issues," three papers provide projections on ethnolinguistic group populations, institutionalization of bilingual education, and an analysis of the political context of bilingual education. (JHZ)
AnmerkungenUniversity of Arizona Press, 1615 East Speedway, Tucson, AZ 85719 ($25.00).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: