Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
TitelEducational Leadership: A Selective Annotated Bibliography, 1981-1985.
Quelle(1985), (105 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBibliografie; Administrator Qualifications; Administrator Responsibility; Administrator Role; Decision Making; Educational Administration; Elementary Secondary Education; Governance; Higher Education; Leadership; Leadership Qualities; Leadership Styles; Organizational Communication; Principals; School Supervision
AbstractThis bibliography consists of annotations of selected journal articles, magazine articles, books, and unpublished doctoral dissertations pertinent to the topic of educational leadership. The selections encompass a time frame ranging from 1981 to 1985. "Education Index" and "Psychological Abstracts" were the primary sources for journal and magazine articles; "Choice,""Books in Print," and the Valdosta State College Library's Com-catalogue were the basic source for books; "Comprehensive Dissertation Index" was the sole source for unpublished doctoral dissertations. The search, which intentionally excluded ERIC materials and computer data banks, was conducted manually using the descriptors "leaders" and "leadership" to guide the research efforts. (TE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: