Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHoyle, John R.; und weitere
InstitutionAmerican Association of School Administrators, Arlington, VA.
TitelSkills for Successful School Leaders.
Quelle(1985), (269 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Administrator Education; Administrator Role; Curriculum Development; Educational Administration; Educational Environment; Educational Planning; Elementary Secondary Education; Instructional Development; Leadership Training; Professional Training; Research Utilization; Resource Allocation; School Supervision; School Support; Staff Development; Supervisory Training
AbstractThis textbook provides a curriculum for administrator preparation courses based on guidelines established in 1979 by the American Association of School Administrators (AASA) Advisory Committee on Higher Education Relationships. Each chapter provides ideas for successful practices and suggested activities to provide actual experience in each area of study, followed by a checklist of essential skills and a list of resources. After a brief introduction, remaining chapters are devoted to the following skills: (1) designing, implementing, and evaluating school climate; (2) building support for schools; (3) developing school curriculum; (4) instructional management; (5) staff evaluation; (6) staff development; (7) allocating resources; and (8) educational research, evaluation, and planning. The final chapter summarizes considerations in building and using these skills. An appendix entitled "Megachallenges" discusses current societal trends with compelling significance for school leaders.(TE)
AnmerkungenPublication Sales, American Association of School Administrators, 1801 North Moore Street, Arlington, VA 22209 (Stock No. 021-00132; $16.95 plus $2.50 shipping and handling, prepaid; quantity discounts).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: