Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMunagian, Irene
TitelDeveloping the Art of Negotiation among Pre-School Children in the Unique Setting of Family Day Care.
Quelle(1980), (19 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Early Childhood Education; Family Day Care; Interpersonal Competence; Peer Relationship; Preschool Children; Social Behavior; Social Influences; Socialization; Teacher Effectiveness; Teacher Role; Toddlers; Verbal Communication
AbstractInstances of toddlers practicing the art of negotiation while playing with peers in a family day care setting are recounted as part of a child caregiver's search for the sources of her skill in influencing children's verbal behavior. The search led to reflection on experiences in college classes on child development, at work teaching, and at home as a sometimes ineffective parent. The caregiver concludes that the materials read and absorbed, preschool observations, and teaching practice added information to that gained through raising a son suffering from an attentional deficit disorder. (Author/RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: