Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDenton, Jon J.
TitelEmpirical, Experiential, and Theoretical Perspectives Affecting the Development of a Content Structure of Pedagogy.
Quelle(1985), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Higher Education; Instructional Development; Preservice Teacher Education; Program Content; Teacher Education Programs
AbstractThree bases or decision-rules for selecting and organizing content for teacher preparation programs are discussed. In order to be considered as viable content for a teacher preparation program, the concept, principle, or process must be: (1) related to student growth; (2) a necessary curricular component; and (3) logically explained by a theory of social science. Examples are presented to illustrate the nature of content resulting from each decision-rule. The three rules are neither exhaustive nor exclusive, each having topics overlapping into the other areas; this overlap is logical given the interaction of theory and empirical evidence used in the processes. A consolidation of the three bases represents the most desired content structure of pedagogy. (CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: