Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enClements, Barbara S.; Emmer, Edmund T.
InstitutionTexas Univ., Austin. Research and Development Center for Teacher Education.
TitelStudents' Paths Through Academic Work. R&D Report 6189.
Quelle(1984), (33 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Classroom Techniques; Junior High School Students; Learning Processes; Performance Factors; Secondary Education; Student Attitudes; Teaching Methods
AbstractThis study examined how students perceived and responded to academic task structures in six junior high school classes. Two classes in mathematics, science, and English were observed for six weeks in order to identify how teachers organized and conducted activities and academic work. In each class, samples of student work were examined and student progress was tracked. Also, from five to seven students in each class were interviewed. Results indicated varying degrees of student understanding of the task systems. For the most part, students regarded understanding and good performance as important, rather than just completion of assignments. Variations in participation rates, performance levels, and other responses to academic tasks are described. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: