Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLiebes, Sherry L.
TitelA Glitch or a Goodie: Secondary Teachers' Views of Computer Software for Secondary Special Education Students.
Quelle(1985), (13 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Computer Assisted Instruction; Computer Software; Disabilities; High Schools; Secondary School Teachers; Teacher Attitudes
AbstractHigh school teachers (N=21) who used microcomputers in instruction with mainstreamed low ability students were polled regarding their attitudes toward and experiences with software. Results revealed considerable variance regarding instructional time involving the computer, a preponderance of drill and practice uses over other applications (such as teaching new skills, reviewing material, problem solving, and behavior management), use of a mix of commercially produced and teacher developed software, little use of hardware enhancements (such as input and output devices), and preference for software design that re-taught content in a different manner after initial student error. Implications include the importance of teacher control over the software, age-appropriateness, emphasis on instruction in process skills along with content facts, and a "user-friendly" nature. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: